La FESC s’adapta a la situació actual, amb un web potent i immersiu que permet la navegació acompanyada segons tres perfils: particulars, empreses i administració pública. L’objectiu és continuar transformant la normalitat cap a una on les persones i el seu benestar siguin el veritable motor econòmic i social.
En paraules del seu cocoordinador, Arnau Galí i Montiel, “la temàtica de la FESC 2020 és la transició eco social cap a una vida més sostenible a tots els nivells: energètic, de consum, de treball, industrial…”
Així, les activitats acollides per la FESC 2020 giraran entorn la transició ecològica i social. Aquelles que es desviïn una mica però siguin igualment valuoses, podran seguir-se a la FESC Ampliada.
Per la seva banda, la Xarxa de Municipis per l’Economia Social i Solidària, estarem presents a l’estand virtual i hem organitzat la sessió “Coneix la XMESS: Palanca per reforçar l’ESS al teu Ajuntament i municipi”, que es podrà seguir el proper 2 de novembre a les 17.30h. No cal inscripció i és una activitat gratuïta.
La taula rodona de la XMESS serà una oportunitat de compartir experiències i eines per fer que l’ESS sigui transversal als ajuntaments, especialment en el context de la covid-19 i la transició ecològica. La jornada està dirigida a les persones tècniques i polítiques d’Ajuntaments i Consells Comarcals membres i no de la xarxa. Reviseu el programa:
- Benvolguda i introducció a la XMESS
Betlem Parés, Coordinadora de l’Àrea de Serveis Persones i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Manlleu
Txell Carbó, Tècnica d’Economia Social i Solidària de l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos
- L’experiència de les mentories
Jordi Estiarte Berenguer, Alcalde de l’Ajuntament de Bellpuig
Miguel Doñate Sastre, Regidor d’Economia social i solidària i Contractació pública sostenible de l’Ajuntament de Cabrils
- L’experiència de municipis que estan en camí de fer que l’ESS sigui transversal
Jaume Salmeron, Regidor de l’Àrea d’Atenció a les persones de l’Ajuntament d’Arbúcies
Jordi Delgado Mengual, Regidor Delegat de l’Àrea d’Acció social de l’Ajuntament de Montornès del Vallès
- L’experiència de definició d’una Estratègia d’ESS
Maria Solé, Tècnica de Consum Responsable de l’Ajuntament de Barcelona
- Fer que l’ESS sigui transversal en col·laboració amb els Ateneus Cooperatius
Toni Vidal Sastre, Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Salt
Sandra Teixidor, Coordinadora de l’Ateneu Cooperatiu Terres Gironines
- Espai obert per preguntes i reflexions
- Tancament
Betlem Parés, Coordinadora de l’Àrea de Serveis Persones i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Manlleu
Txell Carbó, Tècnica d’Economia Social i Solidària de l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos
Us esperem!